• Kleding | Meestgestelde vragen en antwoorden

  • 1. Wie is verantwoordelijk voor kledingbeheer?
    Het beheer van de kleding is neergelegd bij de kledingcoördinator en deze functie valt organisatorisch onder het Bestuurslid Jeugd.  De kledingcoördinator is het vaste aanspreekpunt binnen de vereniging en voor de kledingleverancier en geeft sturing aan de kledingcommissie. De kledingcoördinator zorgt voor de aanschaf van de kleding, voorraadbeheer, coördineert de uitgifte en inname van de kleding, controleert de kwaliteit van de kleding en bewaakt het naleven van het kledingreglement

    Ryanne Dijkstra is op dit moment de kledingcoördinator

    2. Hoe kom ik aan de kleding?
    Op het moment dat je lid wordt en je valt onder het kledingplan, dan ontvang je na je aanmelding het jouw kledingpakket van de kledingcoördinator. Daar zitten geen sokken, schoenen en scheenbeschermers bij. Deze kun je eventueel aanschaffen via de ledenwebshop van Foreholte of in de winkel van onze verenigingssponsor LJ Sport in Sassenheim. Je ontvangt daarbij als Foreholte lid 10% korting! Maar kijk ook eens in het Winkeltje van Foreholte, waar veel tweedehands kleding te koop is voor onze jongste leden en waar we je ook je oude kleding kunt inleveren.

    3. Wat zijn de spelregels voor gebruik van de kleding kledingplan?
    Je krijgt het kledingpakket in bruikleen van VV Foreholte. De club blijft eigenaar. We vragen je daarom om zorgvuldig met de kleding om te gaan, zodat de kleding een aantal jaar meekan. Dit houdt in:

    - Het trainings/presentatiepak wordt alleen gebruikt op de dag van de wedstrijd en dus niet bij de trainingen en/of in je vrije tijd.
    - Het wedstrijdtenue wordt zo snel mogelijk na gebruik gewassen, waarbij als wasvoorschrift geldt;
    Was op maximaal 40 graden
    Kleding niet in de droger
    Kleding niet strijken
    - Je checkt na iedere wedstrijd of je alle kledingstukken met het juiste nummer in je tas hebt zitten (en niet die van je teamgenoot)

    Bij schade of slijtage beoordeelt de commissie of de kleding gerepareerd of vervangen moet worden. Bij verwijtbare schade of bij verlies van een kledingstuk worden de kosten. 

    4. Hoe weet ik welke kleding uit het kledingplan aan mij is verstrekt?
    Alle kleding vallend onder het kledingplan (muv de kleding voor de begeleiders) is voorzien van een uniek registratienummer.  Bij uitgifte van de kleding wordt per speler vastgelegd welke nummers hij/zij krijgt uitgereikt. Klik hier voor het overzicht met uitgegeven nummers (versie februari 2020)

    5. Waar kan ik het registratienummer op mijn kleding vinden?
    Je kunt dit nummer vinden aan de binnenzijde kleding: bij de nek van je shirt of jas, bij de band van de broek, of in de pijp van je short, onder het logo.

    6. Waar staan de nummers voor bij kleding die is uitgegeven via het jeugkledingplan van Foreholte?

    - T bij de tasssen
    - S bij de wedstrijdshirts
    - KS bij de keepersshirt
    - B bij de shorts
    - MB bij de damesshort
    - KB bij de keepershorts
    - MKB bij de keepersshort, dames
    - J bij de jassen
    - MJ bij de jassen, damesmodel
    - P bij de broeken
    - MP bij de broeken, damesmodel

    7. Waarom heb ik niet voor elk kledingstuk hetzelfde nummer?
    Dit komt omdat we ervoor hebben gekozen om kleding zelf centraal in voorraad te nemen, in plaats van te bestellen per speler. Dit is goedkoper en biedt meer flexibiliteit. Als je nu iets niet meer past en/of kwijt bent, kan direct uit voorraad nieuwe kleding worden uitgegeven, zonder extra drukkosten. 

    8. Wat moet ik doen als mijn kleding niet meer past?
    Als de kleding die je vanuit Foreholte hebt ontvangen niet (meer) past, dan kun je de kleding omruilen voor een andere maat. Stuur hiervoor een mail naar kleding@foreholte.nl en vermeldt dan je naam en de nummers van de kledingstukken die je wilt ruilen en de gewenste maat. Daarbij geldt wel dat trainingspakken als geheel geruild moeten worden. De eerst volgende wedstrijdzaterdag kun je de kleding (mits op voorraad) omruilen in het winkeltje van Foreholte tussen 9.30 en 12.00 uur

    Er zijn geen kosten verbonden aan omruilen van kleding.

    9. Wat moet ik doen als mijn kleding beschadigd is?
    Kledingstukken die kapot of beschadigd zijn, kunnen worden omgeruild. Stuur hiervoor een mail naar kleding@foreholte.nl  en vermeldt dan je naam en de nummers van de kledingstukken die kapot zijn en hoe dit is gebeurd.  De eerst volgende wedstrijdzaterdag kun je de kleding (mits op voorraad) omruilen via het winkeltje van Foreholte tussen 9.30 en 12.00 uur.

    Als de schade verwijtbaar is, ontvang je aan het einde van het seizoen een rekening voor de reparatie en/of vervanging van het betreffende kledingstuk.

    10. Wat moet ik doen als ik kleding gevonden heb?
    Als je een Foreholte kledingstuk hebt meegenomen of hebt gevonden die niet van jou is, lever deze dan in bij de jeugdbestuurskamer in de kantine. Daar staat een krat met “gevonden Foreholte kleding”.

    12. Wat moet ik doen als mijn kleding kwijt is?
    Vraag dan eerst binnen je team na of iemand anders wellicht jouw kledingstuk heeft meegenomen. Kijk ook of het kledingstuk wellicht bij de gevonden voorwerpen ligt in de jeugdbestuurskamer in de kantine. Daar staat een krat met “gevonden Foreholte kleding”.

    Heb je dan nog niet je kledingstuk gevonden dan kun een vervangende kledingstuk aanvragen. Stuur hiervoor een mail naar mail naar kleding@foreholte.nl en vermeldt daarbij je naam en het nummer van het kleding dat je kwijt bent.

    De eerst volgende wedstrijdzaterdag kun je de vervangende kleding ophalen in het winkeltje van Foreholte tussen 9.30 en 12.uur.

    Mocht later in het seizoen je kledingstuk worden gevonden, dan lever je een van de twee weer in. Als dat niet het geval is, ontvang je aan het einde van het seizoen een rekening van het kledingstuk dat je kwijt bent geraakt

    13. Wat zijn de wasvoorschriften van de sportkleding?
    Was de kleding  zo snel mogelijk na gebruik gewassen, zodat de transpiratiegeuren er niet in kunnen trekke, waarbij als wasvoorschrift geldt;
    - Was op maximaal 40 graden
    - Kleding niet in de droger, anders beschadigd de bedrukking
    - Kleding niet strijken

    14. Hoe en wanneer moet ik mijn kleding weer leveren?
    Ter voorbereiding op het inleveren van deze kleding aan het einde van het seizoen, worden spelers gevraagd een checklist in te vullen. Via deze checklist vragen we uit:

    - Welke nummers staan er in de verschillende kledingstukken die je in bezit hebt;
    - Hoe is de kwaliteit van deze kleding;
    - In welke leeftijdscategorie speel je naar verwachting volgend seizoen
    - Wat is de gewenste maatvoering voor het volgende seizoen.

    Op basis daarvan krijg je informatie wat te doen met de kleding, waarbij de opties zijn
    - Je behoudt hetzelfde kledingpakket (mits goede maatvoering, kwaliteit en juist nummer)
    - Een of meerder onderdelen uit het kledingpakket moeten worden gecheckt, worden omruilt
    - Je moet alles inleveren .  

    Voor kledingstukken die vermist zijn, of niet worden ingeleverd, geldt dat er een factuur voor de betreffende kledingstukken wordt verstuurd naar de persoon aan wie het kledingstuk is verstrekt. Zo kunnen we deze kledingstukken vervangen.  

    15. Wat zijn de kosten voor de kleding als ik iets kwijt ben?
    Wanneer je een kledingstuk kwijt raakt dat aan jou is verstrekt of zelf hebt beschadigd dat krijg je aan het eind van het seizoen een factuur van het betreffende artikel.

    Onderstaande tabel laat zien welke kosten in rekening kunnen worden gebracht 

    Artikel

    Registratienummer . begint met:

    Kosten

    Rood/wit wedstrijdshirt 

    S of MS   

    35,00 

    Witte wedstrijdshort

    B of MB 

    15,00 

    Groen of Blauw keepersshirt

    KS of MKS  

    € 35,00

    Groene of blauwe keepersshort

    KB of MKB 

    € 15,00

    Zwarte trainingsbroek horend bij trainingspak 

    P of MP 

    25,00 

    Rode trainingsjas horend bij trainingspak

    J of MJ

    32,50 

    Foreholte Tas

    T

    30,00 

    Rode trainingsshirt

    Geen letter, alleen getal 

    22,50

    Rode trainingsshort

    Geen letter, alleen getal

    17,50 

    Rode TrainingsSweater

    Geen letter, alleen getal

    35,00 

    Zwarte trainingsbroek – horend bij trainingsset  

    Geen letter, alleen getal

    25,00 


    16. Kan ik een team sponsoren qua kleding?
    Sponsoring van wedstrijdkleding is bij de jeugd niet mogelijk. Foreholte heeft er namelijk voor gekozen om zelf sponsor te zijn van de Edwin van der Sar Foundation.

    Onder het motto ‘never ever give up’ zet de Edwin van der Sar Foundation zich in voor mensen met een hersenbeschadiging. Foreholte ondersteunt de doelstelling van de Edwin van der Sar Foundation en geeft daaraan uiting door het voeren van het logo van de Edwin van der Sar Foundation op de shirts van alle jeugdteams.

    Sponsoring van kleding die buiten het kledingplan vallen (senioren, of trainingskleding jeugd) kan wel. Neem hiervoor contact op met de sponsorcommissie.