Vanaf dit seizoen maken de teams van voetbalvereniging Foreholte gebruik van herbruikbare bekers tijdens de rust. In de teamtassen is een complete set opgenomen, zowel voor het eigen team als – indien nodig – voor de tegenstander. De maatregel volgt op het landelijke verbod op plastic wegwerpbekers.
Volgens het jeugdbestuur zijn de teams zelf verantwoordelijk voor het behoud en onderhoud van de bekers. Aan het eind van het seizoen moeten de sets weer worden ingeleverd. "We rekenen erop dat iedereen zorgvuldig met de bekers omgaat, zodat ze meerdere seizoenen gebruikt kunnen worden," aldus de club in een bericht aan leiders en trainers.
De aanschaf van de nieuwe bekers werd mogelijk gemaakt door sponsor Plus Van Dijk, die daarmee een belangrijke bijdrage levert aan de verduurzaming van de vereniging.